Mnoho nejprodávanějších piv světa jsou pro většinu Čechů velkou neznámou

Češi jsou sice v žebříčku konzumace piva na osobu na prvním místě, ale preferují domácí značky. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo holduje některému ze světově nejprodávanějších moků,
vězte, že jde o výjimku potvrzující pravidlo. Většinu z následujících piv u nás navíc ani neseženete. Přesto si drží prvenství z hlediska celkové spotřeby.

První místo si drží značka Snow, kterou je problém sehnat jinde než v zemi původu. Ale až budete mít cestu do Číny, nic vám nebude bránit ho vyzkoušet. Většině Evropanů však příliš nechutná – má nevýraznou chuť, což je pro asijská piva typické. S produkcí českých domácích pivovarů se zkrátka nedá srovnat.

Druhé místo připadá lehkému pivu Bud Light.  Ročně se ho prodá cca 1,24 miliardy litrů, ovšem co se týče chuti, ani v případě tohoto amerického moku nečekejte zázraky. Jde o typický průmyslový produkt, který se sice prodává ve velkém, ale nikdo si ho příliš nevychvaluje.

Bronzovou příčku drží americký světlý ležák Budweiser. Vyrábí ho belgická korporace Anheuseer-Busch, která vstoupila do povědomí Čechů sporem s českým pivovarem Budweisser Budvar kvůli stejnému názvu značky. Chuťově je na tom podstatně lépe než první dva nejprodávanější moky.

V první desítce nejprodávanějších piv najdete také u nás poměrně populárního Heinekena, který se pije téměř ve všech koutech světa a mexické pivo Corona, jehož obliba v poslední dekádě strmě stoupla. K méně známým značkám patří brazilská Brahma, čínská piva Harbin, Yanjing a Tsingtao a Skol – pivo, které vlastní Carlsberg a AB InBev.

Závěr? Budete-li mít možnost některá z nejprodávanějších piv vyzkoušet, udělejte to. Alespoň pak doceníte poctivou českou produkci. Především pak tu z restauračních minipivovarů, která se v posledních letech těší obrovskému zájmu i ze strany zahraničních turistů.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *