Kia Stinger – rychlé a silné překvapení

Elegán s “duší” bouřliváka

Jihokorejská automobilka opět nezklamala všechny fanoušky a milovníky značky Kia. Doposud jsme byli zvyklí na klasická SUV auta, ale to se nedávno změnilo. Horkou novinkou této automobilky je Kia Stinger, která nenechá ani nejdrsnějšího chlapa chladným. Odborná veřejnost označila Stinger za nejočekávanější a nejzajímavější zjev roku 2017. A rozhodně právem. Pohled na něj dokáže ohromit všechny fanoušky motorismu bez ohledu na pohlaví či věk.

Jeho nádherný elegantní design přitahuje pohledy mladých i starých, dětí i dospělých. Jednoduše – jeden pohled na Stinger rozhodně nestačí! Navenek elegán, který pod kapotou ukrývá doslova poklad v podobě silného motoru – naftového i benzínového.

 

Přitažlivé tvary a Kia tak trochu jinak

Společnost si už víceméně zvykla na klasiku od Kia v podobě kompaktních hatchbacků, kombi nebo rodinných vozů. O to radostnější je fakt, že tentokrát Kia zazářila doslova jako kometa.

Vzhled Kia Stinger je důkazem, že nemáme tu čest s běžnou konfekcí. Těžiště má opticky natažené k zadní nápravě. Spojení nízké a široké siluety, dlouhého rozvoru a kratičkého předního převisu vytváří mimořádně přitažlivý celek, který je od Kia velmi příjemnou novinkou. A přestože by se na první pohled mohlo zdát, že jde pouze o “sporťák” pro dvě osoby, opak je pravdou. Kia Stinger je možné využít i jako ,,rodinný vůz.‘‘ Naskládáte do něj totiž celou rodinu nebo čtyři mohutnější sportovce.

Přední a zadní sedadla jsou poměrně velká a v oblasti kufru nedává Stinger svým konkurentům žádnou šanci. Není to totiž klasický sedan, ale praktický liftback s velkým víkem. Stěžovat si rozhodně nebude ani sám řidič, protože má všechny důležité prvky po ruce. Stinger je nabitý asistenčními systémy včetně adaptivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu, čtečkou značek, autonomními brzdami či bezchybně pracujícími diodovými světly s automatickým přepínáním dálkového režimu.

Dvě verze motoru-naftový čtyřválec i benzínový šestiválec

Na pohled nelze vidět, co tento dravec skrývá pod kapotou. Kia Stinger jednoznačně vsadila na dvě vrcholné verze GT: naftový 2.2 CRDi 4WD GT Line a benzínovou verzi o obsahu 3.3 T-GDI 4WD GT. Pro obě platí: dynamicky a s nadhledem. Přestože jde o motory zcela odlišné povahy, rozhodně si přijdou na své zastánci nafty i benzínu.

Vznětový motor má slušných 147 kW a 440 Nm točivého momentu. Sekunduje 8stupňová automatická převodovka. Na stovku to zvládá za 7,6 vteřiny. Dokáže jezdit průměrně za 7,2 litru nafty na 100 km, více si žádá jen ve městě, přibližně 8,2 litru nafty.

Nejsilnější verzí je benzínový šestiválec Stinger 3.3 T-GDI. Vyzbrojen je výkonem 272 kW a 510 Nm točivého momentu. Ve srovnání s naftovou verzí dokáže zrychlit na 100 km již za 4,9 sekundy. Na spotřebě si však řekne více než naftový motor: ve městě je to až 14,2 litru, mimo město “pouze” 8,5 litru a při kombinované spotřebě přibližně 10,6 litru/100 km.


Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *