3 ověřené tipy, jak nevzdávat zdravé stravování

nizke ceny 7

Možná chcete zdravou stravou podtrhnout výsledky poctivého tréninku. Třeba si od omezení některých potravin slibujete zlepšení spánku a mentální výkonnosti. Nebo se prostě některý ze stravovacích směrů stal vaší filozofií. Jak to ale udělat, aby se počáteční nadšení už po pár dnech nesesypalo při prvním zavětření voňavých párečků?

1) Mějte důvod

Důvodem není prostý fakt, že si upravíte jídelníček. Určitě ne, pokud jste až dosud nic takového neřešili. Soustřeďte se na skutečnou příčinu. Chcete zhubnout nějaká kila? Určete si kolik. Nebo chcete stravováním podpořit sportovní výkon? Jaký konkrétní?

Máte zdravotní problémy? Chcete se pouze cítit dobře? Proč na to jdete zrovna přes jídlo?

Mít definovaný váš důvod vám pomůže s motivací ve chvíli, kdy to všechno budete chtít vzdát. A jestli jste na úplném začátku, věřte tomu, že taková chvíle dřív nebo později přijde. Když už se omezíte na pouhé tvrzení „budu jíst zdravě“, dejte si tu námahu a přidejte si za něj ještě kouzelné slůvko „protože“. Potom uveďte ten opravdový důvod.

Proč jste se k tomuto kroku vlastně odhodlali?

Pokud po nějaké době svého cíle dosáhnete, nebude už tak obtížné v nastaveném trendu pokračovat. Třeba i s vaší novou, náročnější výzvou. Klidně si svoje motto napište na papír a vyvěste na nějakém viditelném místě. Hned vedle obrázku Arnolda Schwarzeneggera.

Dvířka od ledničky nejsou špatný nápad, ale jistě to jde i méně okatě, abyste hned neodradili každou dámskou návštěvou, která k vám domů přijde okukovat vaše nové břišní svalstvo.

2) Dodržujte životosprávu komplexně

Každé sousto zdravého jídla vám bude chutnat více, když budete vědět, že vám pomůže zvednout více na benchpress, a stejně tak to může fungovat i naopak.

Po tvrdém drillu na hřišti, v tělocvičně nebo posilovně si tím spíš dáte rádi něco, co vaši snahu podpoří, než abyste hltali pizzu z fast foodu, zapíjeli ji colou a předstírali sami před sebou, že tohle je ta zasloužená odměna.

boruvka jogurt

Přidejte pozitivní myšlení, otužování nebo jinou bohulibou činnost a možná se vám na konci každého takového dne bude i lépe usínat. Nejen z dobrého pocitu nad sebe samým, ale také z prostého faktu, že při dodržování zdravé životosprávy by se váš spánek měl opravdu zkvalitnit.

Ráno se pak probudíte čerství a na svůj papírek s udaným důvodem si můžete připsat nové osobní poznatky.

3) Nastavte si pravidla podvodu

Cheat day – meka statisíců, kteří to jinak se zdravým životním stylem myslí vážně. Jednou za týden, za dva týdny nebo za měsíc to všechno hodit za hlavu a tzv. se „zprasit“. Nemusíte zrovna proležet celý den na gauči a futrovat se brambůrkami. Někteří fitness výživoví poradci dokonce stanovují striktní příjem sacharidů i pro cheat day.

Ideální řešení pro běžného smrtelníka leží nejspíš někde uprostřed.

Cheat day by měl být především psychickou vzpruhou. Odměňte se za poctivou práci, kterou odvádíte ve zbytku času. Za jeden den docela toho určitě tak moc nezkazíte.

Užijte si to a nezapomeňte se včas vrátit do vašeho zdravého procesu. Jestli znáte svůj důvod, půjde vám to o to snáze.

Hodně štěstí.

Žádná odpověď

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Send this to a friend